lørdag 27. august 2011

Blåstrupe i takrøret

Etter et par dager med en lei kink i ryggen var det deilig å få gått en tur i dag. Det ble en rusletur ned til fugletårnet på Børsesjø igjen, mitt lokale eldorado. Der traff en trivelig liten kar som kunne opplyse at han gikk i 1a og at Fiskeørnen har tjukke vinger...stemmer jo det :o)

Overskyet og grått som det har vært i dag tenkte jeg at kameraet kanskje bare var drass, det er jo ikke mye fugleliv heller nå....men man tar det jo med. Hadde lyst til å teste ut de siste fokus instillingene, tror jeg nærmer meg et bra oppsett for utstyret nå. Måtte desverre opp til ISO400 for å få akseptable lukketider i gråværet (1/125).

Ikke mange aktuelle motiver å se, men plutselig dukket det opp en Blåstrupe og flottet seg litt for meg, dagen reddet.


Den Grå Fluesnapperen holder stand ennå den og. En av de fuglene som virkelig gir meg sommerfølelse, forøvrig eneste sommerfaktor i dag.

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder, spesielt blåstrupe nr2, hva ble instillingene til slutt?

    SvarSlett
  2. Hei Morten, endte opp med +8 med converter, og +6 uten. Mye større treffprosent på fokus nå ser det ut til. Funket fint det flaskeoppsettet, takker for gode råd.

    SvarSlett
  3. Hei,

    Båstrupa er en flott fugl og det kommer godt igjennom på bildene dine :-)
    Har akkurat knipset en sjøl, var så heldig å få den på 2 m hold på Mølen i uværet idag, men den hadde dessverre ikke blått på brystet som din har!
    Moro at gråsnapperen fortsatt holder stand en stund til :-)

    Mvh Rune Olsen

    SvarSlett