søndag 3. mai 2015

Svartspett

Har vært på hytta i helgen, og generelt vært litt lat om morgenen. Skal man se på fugl må man jo helst tidlig opp, så i dag tok jeg meg sammen og var ute ca. kl. 7. Belønningen for å stå tidlig opp lar ofte vente på seg, men i dag hørte jeg lovende toner med en gang jeg kom utenfor døra, og jammen kom ikke Svartspetten innom og satte seg i tørrfurua rett utenfor hytteveggen. Dessverre hadde han dårlig tid og satt ikke mange sekundene, men fikk da tatt et bilde, fin start på dagen :-)

 

13 kommentarer:

  1. En riktigt fin belöning på morgonen! Det är vackra fåglar! :D

    SvarSlett
  2. Nydelig bilde av svartspetten. Artig med spettesmia oppe på trestammen.

    SvarSlett
  3. Underbart att komma upp tidigt :)))

    SvarSlett
  4. Svartspetten er ikke så enkel å komme innpå, syns du har lykkes godt og fått et fint og naturlig bilde av hannen.

    SvarSlett
  5. det blei bra, ikke lett å komme inn på den sky fuglen

    SvarSlett
  6. Knallbra bilde av den vakre Svartspetten.

    Gratulerer!

    Ottar

    SvarSlett
  7. Flott bilde av svartspetten Robert!

    Knut Børge

    SvarSlett
  8. Se det ja. Det lønner seg å være en "morgenfugl" og komme seg ut. Et virkelig bra svartspettbilde.

    SvarSlett
  9. Fint bilde av Svartspetten.

    SvarSlett
  10. Flott bilde av svartspetten ! Jeg har sett den flere ganger i nærheten her, men ikke fått bilde av den.

    SvarSlett
  11. Ja det är en vacker fågel som man inte så ofta får tillfälle att fotografera. Vi kallar den "spillkråka" men ert namn svartspetten passar ju egentligen bättre. Fin bild Robert !

    SvarSlett